Thursday, July 7, 2011

Mungkin Kenangan Manis Bagi Kamu..

Mungkin itu kenangan manis bagi kamu, tapi kenangan pahit bagi aku..kerana aku hanya rasa sume tu.. Pelbagai rasa yang hadir dalam diri ini..hambar,.sedih, sesal..Ya Allah! aku perlu kuat..

Tak tenilai segala pertolongan kamu wahai sahabat, segala kesusahan itu kita hadapinya bersama..mengeratkan lagi ukhwah fillah kita. Tapi wahai sahabat, itu hanya bagi kamu manis..tapi itu adalah pahit bagi aku..sukar untuk aku lupakan.. ingatan terhadap tu terlalu mendera perasaan aku..sungguh aku terseksa..terseksa dengan perasaan malu antara kita semua sesama sahabat.. Dan kerana aku juga salah seorang sahabat kita turut mendapat ujian dariNYA.. Dia juga sama-sam jatuh dalah arus kesakitan yang diuji oleh Allah.. Wahai sahabat, sesungguhnya apa yg berlaku itu pasti ada hikmahnya..membawa aku kepada lebih berhati-hati dan semua itu juga hanya untuk menguji kekuatan kita dalam persahabatan..pertolongan kalian membuktikan betapa sayangnya kamu terhadap diriku..

sahabat 1: itu adalah kenangan yang termanis bersama sahabat2 semua.
sahabat 2: best apa macam 1 family
sahabat3: kamu perlu kuat kalau tak mahu menyusahkan kami lagi..dan ingat kami syg kamu.

Ya Allah kuatkan aku.....agar dapat aku menebus segala jasa baik mereka. Sungguh! aku rasa bersalah..nak dikesalkan dengan kejadian itu..aku tak kan sesalkan kerana sesalan itu hanya bisikan syaitan yang sesat menyesatkan..Engkau telah aturkan hidup ini dengan begitu sempurna..InsyaAllah pasti ada hikmahnya...Alhamdulillah Ya Allah.......

0 comments: