Thursday, May 2, 2013

Cinta Sampaiku Menutup Mata

Setelah sekian lama..kini Huda kembali dengan azam baru. dan setelah sekian lama tidak meluahkan rasa dekat blog..huhu. Hidup ini sungguh indah. Alhamdulillah sekarang ini saya semakin sihat dan sihat. Terima kasih Ya Allah. Mungkin ini berkat kesabaran saya. huhu. Berpantang selama berbulan-bulan. Mula2 agak susah..lama-lama dah terbiasa. Bak kata abah, jgn degil2..kan dah besar. "tiada siapa boleh ubah diri kita melainkan kita sendiri, sakit..mmg benarla sakit..tp usaha diperlukan untuk pulih" (^_^) 
Kadang-kadang rasa sakit tu menyerang diri ini..tp tak sekuat dlu. tak macam dlu yg selalu kat hospital je. setiap bulan mesti mengadap muka pakcik, makcik, kakak dan abg doktor. hehe
ok.dah. end of story about sakit. :) 

Allah turunkan hujan..kita basah kunyup..kita sedih dan menangis dan Allah kurniakan pelangi selepas hujan. Kita gembira. tersenyum bahagia. kerana cantiknya cahaya dan keindahan pelangi itu. tetapi kita harus ingat, dalam kegembiraan itu jgnlah kita lupa akan pemberian Allah itu tanda Allah inginkan kita sentiasa bersyukur dan tak lupa akanNYA dalam susah mahupun senang. Alhamdulillah.

Cinta Sampaiku Menutup Mata ~
Ya Allah..cinta yang agung ini hanya untukMU, untuk kekasihMU Rasulullah SAW, cinta buat ibu bapaku, untuk keluargaku dan juga untuk sahabatku dunia dan akhirat. InsyaAllah.
Dan..peliharalah aku dari mencintai yang haram bagiku. Engkau kurniakan kebahagiaan kepadaku. Kurniakan sahabat-sahabat yang sentiasa menyanyangiku sepenuh hati. Dan bawalah hatinya kepada MU sebelum Engkau dekatkan hatinya dengan hatiku.  

p/s : Wahai teman-teman seperjuanganku..terima kasih kerana tidak pernah putus memberika kata-kata semangat. dalam perjalanan hidup ini aku tersungkur, lemah dan jatuh, kamu semua yang hadir dan datang untuk menghulurkan bantuan, nasihat, dan kata-kata semangat. Sungguh agung kurniaanMu Ya Allah..aku dikurniakan sahabat yang sentiasa disisiku dan sahabat yg bila ku ditimpa kesusahan , dikalaku tidak mengerti apa itu erti hidup, beliau semua datang memberi aku erti itu dan juga menghapus air mata.

dan wahai teman, pada masa yang sama, jika diri ini hadir hanya untuk menyakitimu dalam jelas mahupun kabur. maaf darimu yg kupinta. kadang-kadang dalam menjalinkan ukhwah ada yang terguris hati. walaupun dirimu mampu tersenyum manis lagi buatku. Maafkan saya miss, puan, pakcik, atok dan encik2 sahabat sume. hahaha 

merapu-rapu rasanye..akhir kata. cintaku buat semua yg tersayang. insyaAllah, smpaiku menutup mata. Ukhwah itu sampai ke alam akhirat. InsyaAllah. 

~ Semoga kalian semua dirahmati dan diberkati Allah SWT ~ 

0 comments: